Επιστημονικοί φορείς Γαλλικής-Γερμανικής για τη συνάντηση με το Διευθυντή του Γραφείου Υπουργού

🕔24/06/2016 11:40

Επιστημονικοί φορείς Γαλλικής-Γερμανικής: Ενημέρωση σχετικά με τη συμμετοχή εκπροσώπων των φορέων στο Πανεκπαιδευτικό Συλλαλητήριο και τη συνάντηση με το Διευθυντή του Γραφείου του Υπουργού στις 17.06.2016

Την Παρασκευή 17.06.2016 εκπρόσωποι του Συνδέσμου Καθηγητών Γαλλικής Γλώσσας Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης Ελλάδας (ΣΚΓΓ ΠΕ) και της Πανελλήνιας Ένωσης Καθηγητών Γερμανικής Γλώσσας Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης (ΠΕΚΑΓΕΠΕ) συμμετείχαν στο Πανεκπαιδευτικό Συλλαλητήριο που διοργάνωσε η ΔΟΕ στο Υπουργείο Παιδείας.

Οι Πρόεδροι των ως άνω επιστημονικών φορέων κες Αθηνά Καραθάνου (ΣΚΓΓΠΕ) και Στεφανία Μπετίνα Αλβίνα Τίλε (ΠΕΚΑΓΕΠΕ) παραβρέθηκαν και στη συνάντηση του Δ.Σ. της ΔΟΕ με το Διευθυντή του γραφείου του Υπουργού Παιδείας κ. Τάκη Κατσαρό παρουσία και του Συμβούλου του Υπουργού κ. Γεωργίου Αθανασόπουλου, στο περιθώριο της οποίας προχώρησαν σε εκ νέου ενημέρωση του Πρόεδρου της ΔΟΕ κ. Θανάση Κικινή για τα ολέθρια αποτελέσματα της εφαρμογής των διατάξεων της Υπουργικής Απόφασης με Αρ. Πρωτ.: Φ12/657/70691/Δ1/26-4-2016 και της διευκρινιστικής εγκυκλίου υπ’ αριθμ. 87776/Δ1/30-5-206 για τη διδασκαλία της Β’ Ξένης Γλώσσας στα Ενιαίου Τύπου Ολοήμερα Δημοτικά Σχολεία. Λόγω της σοβαρότητας του ζητήματος και των πολυεπίπεδων αρνητικών επιπτώσεων για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς, οι οποίες δεν έχουν δυστυχώς ακόμα γίνει αντιληπτές σε όλο το εύρος τους, οι Πρόεδροι των ως άνω επιστημονικών φορέων επέμειναν ιδιαίτερα στην ανάδειξη όλων των πτυχών αυτού και από τη Διδασκαλική Ομοσπονδία Ελλάδας.

Στο πλαίσιο της συνάντησης κατά τη διάρκεια της οποίας δόθηκε δικαίωμα λόγου, όπως είχε προσυμφωνηθεί, αποκλειστικά στον Πρόεδρο της ΔΟΕ κύριο Θανάση Κικινή και στα λοιπά μέλη του Δ.Σ. της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδας, τέθηκαν προς συζήτηση τα παρακάτω καίρια ζητήματα της εκπαίδευσης:

  • Η ανάγκη άμεσης ανάκλησης της Υπουργικής Απόφασης που αφορά στα Ωρολόγια Προγράμματα Ενιαίου Τύπου Ολοήμερου Δημοτικού Σχολείου καθώς και της σχετικής διευκρινιστικής εγκυκλίου.
  • Η απόδοση οργανικών θέσεων στους εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων.
  • Η κάλυψη όλων των υφιστάμενων της εκπαίδευσης με μόνιμους διορισμούς.
  • Το σύνολο των θεμάτων που αφορούν στους αναπληρωτές εκπαιδευτικούς (μόνιμοι διορισμοί συμπεριλαμβανομένων και των αναπληρωτών γενικής και ειδικής αγωγής, εναντίωση στις απολύσεις και στην παρακράτηση του μισθού τους και ακριβής προσδιορισμός του αριθμού εκπαιδευτικών που θα προσληφθούν το σχολικό έτος 2016-2017).
  • Η απόσυρση της διάταξης που ψηφίστηκε για τα νηπιαγωγεία.

Κατά τη διάρκεια της συζήτησης και ειδικότερα των πολλαπλών ζητημάτων που ανακύπτουν από την εφαρμογή της Υπουργικής Απόφασης ο κ. Κικινής αναφέρθηκε και στη Β’ Ξένη Γλώσσα και συγκεκριμένα στη στέρηση της δυνατότητας για μεγάλη μερίδα των μαθητών να διδαχθούν τη γλώσσα που επιθυμούν και στη συνεπακόλουθη συρρίκνωση του εργασιακού αντικειμένου των εκπαιδευτικών των αντίστοιχων κλάδων, ενώ υπογράμμισε ότι δεν μπορεί να γίνει αποδεκτή η χάραξη εκπαιδευτικής πολιτικής με κριτήριο την ύπαρξη «περισσευούμενου» εκπαιδευτικού προσωπικού. Εξέφρασε μάλιστα την άποψη ότι οι παραπάνω αποφάσεις είναι παράνομες και αντιεκπαιδευτικές και τόνισε ότι η καταπάτηση των δικαιωμάτων τόσο των μαθητών όσο και των εκπαιδευτικών θα αποτελέσει αιτία «πολέμου» μεταξύ της ΔΟΕ και του Υπουργείου.

Για τα θέματα που τέθηκαν από το Δ.Σ. της ΔΟΕ δόθηκαν οι ακόλουθες απαντήσεις:

  • Δεν υπάρχει καμία πρόθεση απόσυρσης της Υπουργικής Απόφασης και της διευκρινιστικής εγκυκλίου. Αντίθετα, το Υπουργείο προχωρά σε προσδιορισμό των αναγκών για αναπληρωτές σύμφωνα με αυτές.
  • Έχει δρομολογηθεί το θέμα της απόδοσης οργανικών θέσεων για τις πέντε μη προϋπάρχουσες ειδικότητες το οποίο και αναμένεται να ολοκληρωθεί πριν την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς.
  • Η χάραξη της εκπαιδευτικής πολιτικής δεν μπορεί να γίνεται με κριτήριο τον αριθμό των αναπληρωτών που θα προσληφθούν. Αντίθετα η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου δίνει προτεραιότητα στην αξιοποίηση του υπάρχοντος προσωπικού το οποίο και θεωρεί ότι «υποαξιοποιείται» καθώς και στην άρση της πληθώρας στρεβλώσεων κρίνοντας ότι ο αριθμός των αναπληρωτών που θα διοριστούν δεν αποτελεί το «αρχιμήδειο σημείο της εκπαίδευσης».
  • Είναι άδικη η περικοπή του μισθού των αναπληρωτών και καταβάλλεται κάθε δυνατή προσπάθεια για την αντιμετώπιση του ζητήματος αυτού το οποίο είναι ωστόσο πρωτίστως αρμοδιότητα του Υπουργείου Οικονομικών.
  • Ο αριθμός των αναπληρωτών που θα προσληφθούν θα κινείται «γύρω» από τον αριθμό των 20.000 εκπαιδευτικών.

Σε γενικές γραμμές ο κύριος Κατσαρός επιχείρησε για άλλη μια φορά να παρουσιάσει το σύνολο των αντιεκπαιδευτικών αποφάσεων ως «άποψη» προσδίδοντάς τους μάλιστα «μανδύα» επιστημονικού και παιδαγωγικού χαρακτήρα και χαρακτηρίζοντάς τις σύμφωνες με τις πολιτικές θέσεις της Κυβέρνησης.

Οι εκπρόσωποι των εκπαιδευτικών κλάδου ΠΕ05 και ΠΕ07 εκφράζουμε για άλλη μια φορά την έντονη αντίθεσή μας τόσο αναφορικά με τις απαράδεκτες διατάξεις που αφορούν στη διδασκαλία της Β’ Ξένης Γλώσσας όσο και με όλες τις αντιεκπαιδευτικές ρυθμίσεις που έχουν δρομολογηθεί το τελευταίο διάστημα. Εκφράζουμε επίσης την έμπρακτη συμπαράστασή μας στο σύνολο των εκπαιδευτικών των κλάδων που θίγονται κατάφορα από την εφαρμογή της Υπουργικής Απόφασης Φ12/657/70691/Δ1/26-4-2016 και δηλώνουμε ότι θα συνεχίσουμε σε συνεργασία πάντα με το σύνολο της εκπαιδευτικής κοινότητας τις συντονισμένες προσπάθειες για την άμεση ανάκληση της ως άνω απόφασης.

Τα Δ.Σ. των Επιστημονικών φορέων

των εκπαιδευτικών Γαλλικής (ΠΕ05) και Γερμανικής (ΠΕ07) Φιλολογίας

Διαφημίσεις (Ανεξάρτητο Δίκτυο)
Όλα τα μεταπτυχιακά σε ένα site !