Ειδική Αγωγή – Έξι αιτήματα ζητάνε λύση

🕔09/10/2015 17:12

9/10/2015

Γνωστοποίηση προβλημάτων ΕΑΕ στην ΔΕ και άμεση κάλυψη όλων των αναγκών στην ΔΕ

Αξιότιμε κ. Υπουργέ,

Με το παρόν έγγραφο θέλουμε να σας ενημερώσουμε για την τραγική κατάσταση που επικρατεί στις δομές ειδικής αγωγής στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση.

Με τα στοιχεία του υπουργείου κάθε χρόνο λειτουργούν τα μισά τμήματα ένταξης, οι ΣΜΕΑΕ στηριζόμενες στις προσλήψεις αναπληρωτών δεν λειτουργούν μέχρι την πρώτη φάση προσλήψεων και ακόμη και τότε οι προσλήψεις που πραγματοποιούνται δεν καλύπτουν τις υπαρκτές ανάγκες. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι ΕΕΕΕΚ τα οποία μετά τον αγιασμό παρέμειναν κλειστά ελλείψει καθηγητών.

Φέτος για άλλη μία χρονιά και ενώ υπάρχει σε ισχύ νόμος που ορίζει ότι οι προσλήψεις ΕΑΕ προηγούνται των άλλων προσλήψεων, οι πρώτες προσλήψεις στην ΔΕ έγιναν στις 8/10.

Αντιλαμβάνεστε πως ο ευαίσθητος χώρος της ΕΑΕ άρχισε να λειτουργεί έναν μήνα ΜΕΤΑ την έναρξη της σχολικής χρονιάς. Ακόμη και τώρα όμως οι προσλήψεις που πραγματοποιήθηκαν είναι ελάχιστες μπροστά στις ανάγκες. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι ο νομός Λαρίσης στον οποίο έγιναν μόλις 4 προσλήψεις καθηγητών σε έναν νομό με 108 σχολικές μονάδες ΔΕ.

Ζητούμε

  • Την ενεργοποίηση των διαδικασιών ώστε να υπάρξουν άμεσα νέες προσλήψεις ΕΑΕ στην ΔΕ ώστε να καλυφθούν οι ανάγκες. Οι χτεσινές προσλήψεις 1000 περίπου εκπαιδευτικών ΔΕ είναι ελάχιστες σε σχέση με τα κενά και πολλά σχολεία, τμήματα ένταξης θα παραμείνουν κλειστά και ανάγκες παράλληλης στήριξης ακάλυπτες.
  • Ίδρυση τ.ε. σε κάθε σχολική μονάδα με υπουργική απόφαση και ΠΣ για κάθε μαθητή που έχει αντίστοιχη γνωμάτευση. Στελέχωση των ΚΕΔΔΥ. Επίσης ίδρυση ΣΜΕΑΕ Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης σε κάθε νομό.
  • Σύνδεση της ΕΑΕ και με τον κρατικό προϋπολογισμό. Η ΕΑΕ είναι συνδεδεμένη μόνο με το ΕΣΠΑ με αποτέλεσμα ολόκληρες περιοχές να μένουν χωρίς δομές ΣΜΕΑΕ.
  • Προσλήψεις μόνιμου προσωπικού με διαδικασίες ΑΣΕΠ. Υπάρχουν εκπαιδευτικοί που εργάζονται ως αναπληρωτές 9-10-11 χρόνια και στην ουσία δεν υπάρχουν μόνιμοι που αναπληρώνονται τα κενά τους αλλά υπάρχουν «οργανικά κενά».
  • Να υπάρχουν σχολικοί σύμβουλοι ΕΑΕ προερχόμενοι από την ΔΕ ώστε να γνωρίζουν από πρώτο χέρι τα προβλήματα του χώρου. Τώρα στηριζόμαστε στην πολύ καλή δουλειά που κάνουν σύμβουλοι εαε αλλά οι σύμβουλοι είναι της ΠΕ χωρίς την εμπειρία της ΔΕ.
  • Ζητάμε την ύπαρξη αμοιβαίων μεταθέσεων και για τους αναπληρωτές που προσλαμβάνονται στην ίδια φάση ώστε να μην επιβαρύνονται οικονομικά οι εκπαιδευτικοί με ενοίκια και μετακινήσεις καθώς τα σχολεία θα έχουν τον εκπαιδευτικό που χρειάζονται και ο οποίος θα μπορεί να εργαστεί στον τόπο του.

Με εκτίμηση
Το ΔΣ του ΣΑΚΕΑ

Oμάδα ΣΑΚΕΑ στο facebook

Διαφημίσεις (Ανεξάρτητο Δίκτυο)
Όλα τα μεταπτυχιακά σε ένα site !