«Εγώ» και «Εσύ» γινόμαστε «Εμείς»

🕔15/06/2016 14:08
specialeducation

ΤΡΙΛΙΒΑ ΣΟΦΙΑ, CHIMIENTI GIOVANNI

Οι συγκρουσιακές καταστάσεις δεν πρέπει να αντιμετωπίζονται ως κάτι το ανεπιθύμητο, γιατί αποτελούν μέρος της ζωής και σημαντική πτυχή της κοινωνικής αλληλεπίδρασης.

Γι’ αυτό και μπορεί να δημιουργούν ευκαιρίες για μάθηση και πρόοδο, και να συμβάλλουν στην ανάπτυξη των παιδιών και των εφήβων. Αρκεί η σύγκρουση να αντιμετωπίζεται νωρίς και συστηματικά, για να λειτουργεί ως παιδαγωγική ευκαιρία. Έτσι, η ειδοποιός διαφορά εντοπίζεται κυρίως στο αν οι συγκρούσεις θα επιλυθούν με τρόπο «καταστροφικό», δηλαδή με εξαναγκασμό, απειλές και ποινές, ή «εποικοδομητικό», δηλαδή με την εφαρμογή καλοσχεδιασμένων προγραμμάτων. Είναι αποδεδειγμένο, μάλιστα, ότι η εποικοδομητική διαχείριση των συγκρούσεων συνεισφέρει τα μέγιστα στην ανάπτυξη κοινωνικών δεξιοτήτων, την ικανότητα χειρισμού των συναισθημάτων και την αντιμετώπιση των αγχογόνων καταστάσεων.

Το βιβλίο είναι ένα εγχειρίδιο για ειδικούς, ψυχολόγους, εκπαιδευτικούς, κοινωνικούς λειτουργούς και αποτελεί μια προσπάθεια οργάνωσης της ύλης της "Συναισθηματικής Νοημοσύνης" στη χώρα μας. Παρουσιάζει μέσα από μια συγκεκριμένη πρόταση οργάνωσης, το Ελέγχου των Συγκρούσεων (Π.Ε.Σ.).

Το "Τετράδιο Δραστηριοτήτων" ανήκει στα παιδιά. Το περιεχόμενό του είναι οργανωμένο σε 21 δραστηριότητες, μέσα από τις οποίες τα παιδιά μαθαίνουν, διασκεδάζουν και ασκούνται στη χρήση διάφορων τεχνικών συναισθηματικής έκφρασης και ελέγχου των συγκρούσεων.

via: Άννας Παππά blog

Διαφημίσεις (Ανεξάρτητο Δίκτυο)
Όλα τα μεταπτυχιακά σε ένα site !