Δίκαιο σύστημα διορισμών ή «σκοτώνουν τα άλογα όταν γεράσουν;»

🕔18/05/2016 14:00

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ ΝΗΠΙΑΓΩΓΩΝ

Θέμα : «Δίκαιο σύστημα διορισμών ή «σκοτώνουν τα άλογα όταν γεράσουν;»

Aξιότιμε κύριε Υπουργέ,
η ανησυχία δεκάδων χιλιάδων αναπληρωτών εκπαιδευτικών κορυφώνεται τις μέρες που διανύουμε.Γιατί στην πρόσφατη αβεβαιότητα μας για τον επί μήνες υπερτονισμένο εκ μέρους σας αριθμό των μόνιμων διορισμών (10.000 λέγατε για το 2016!), έρχονται και οι ασαφείς αλλά υπαινικτικές αναφορές σας για τον τρόπο διορισμού μόνιμων εκπαιδευτικών, όποτε αυτός προκύψει.

Η αναζήτηση τρόπου όπου θα εξασφαλίζει το μόνιμο διορισμό και νέων πτυχιούχων της εκπαίδευσης, είναι κατανοητή για την εφαρμογή του σε ένα ΄΄δεύτερο κύμα΄΄. Δεν μπορεί όμως να γίνει αντιληπτή για τους πρώτους διορισμούς μετά από 6ετή (μέχρι σήμερα) περίοδο μηδενικών διορισμών. Νέος διαγωνισμός ΑΣΕΠ λοιπόν σε ένα εργασιακό τοπίο όπου δεκάδες χιλιάδες ΄΄νομάδες΄΄ εκπαιδευτικοί έχουν κάνει την επιλογή του δύσκολου βιοπορισμού τους στη δημόσια εκπαίδευση;

Μέσα από διαδικασίες εξεταστικών κέντρων, στείρας πολλές φορές απομνημόνευσης, χαρακτηριστικών δηλαδή που δεν συνάδουν με τις δομικές αντιλήψεις της Αριστεράς όπως τις εκφωνούσαν τα στελέχη της και όπως κι εμείς τις γνωρίζαμε τόσα χρόνια;

Όπως με το ότι το βασικό πτυχίο αποτελεί το κυρίως μέσο διεκδίκησης θέσης εργασίας και δεν απαιτούνται συμπληρωματικές διαδικασίες εκ νέου αξιολόγησης. Όπως με το ότι οι εξετάσεις ευνοούν πάντα τους ταξικά ευνοημένους! Όπως με το ότι οι επί μεγάλο χρονικό διάστημα εργαζόμενοι, καλύπτουν πάγιες και διαρκείς ανάγκες και πρέπει να διορίζονται με μόνιμη εργασία.

Κύριε Υπουργέ, ο 50αρης αλλά και δέκα χρόνια νεότερος του εκπαιδευτικός με τη συσωρευμένη γνώση και πολύχρονη εμπειρία τους, θα ανταγωνιστούν π.χ. τον 25αρη υποψήφιο εκπαιδευτικό για το ποιος είναι ο καλύτερος εκπαιδευτικός στην τάξη ή για το ποιος μπορεί να γράψει σε ένα τυποποιημένο γραπτό διαγωνισμό καλύτερα;

Ο 50ρης και ο 40ρης με ήδη κακοπληρωμένη εργασία αναπληρωτή, με μετακινήσεις από πόλη σε πόλη και συχνά δεύτερο σπίτι, με μια τάξη το πρωί και μια οικογένεια το απόγευμα με ότι αυτό συνεπάγεται, θα μελετήσουν και ακόμη χειρότερο θα απομνημονεύσουν, θα ανταγωνιστούν τον 25αρη;

Που κακώς βέβαια συντηρείται από την οικογένεια του, αλλά οι υποχρεώσεις του σε τρίτους είναι ελάχιστες ή μηδενικές; Και όλοι αυτοί θα ΄΄διαγωνισθούν΄΄ για το καλό των μαθητών μέσα σε μια τάξη με 25 παιδιά, σε πραγματικές συνθήκες ή για το άριστα των εξεταστών του ΑΣΕΠ σε μια κόλλα χαρτί; Πάρα πολλοί δε από αυτούς για άλλη μια φορά (4η η 5η) !

Κύριε Υπουργέ, η επιλογή ενός συστήματος που για τους πρώτους διορισμούς μετά από πολλά χρόνια θα αφορά και νέους πτυχιούχους παιδαγωγικών και καθηγητικών σχολών θα αποτελέσει κατάφορη αδικία για δεκάδες χιλιάδες αναπληρωτές εκπαιδευτικούς,οι οποίοι ήδη μετρούν πολλές επιτυχίες ΑΣΕΠ και που σε μεγάλο ποσοστό τους πίστεψαν ότι οι αρχές του κομματικού σας φορέα αποτελούσαν δρόμο για μια νέα αφετηρία στη δημόσια εκπαίδευση, με γνώμονα τη δικαιοσύνη.

Η αλληλεγγύη των γενεών για την οποία πολύς λόγος έχει γίνει και από την Αριστερά, προϋποθέτει να μην σκοτώνουμε τα άλογα όταν γεράσουν. Ο χρόνος για την επαγγελματική αποκατάσταση προφανώς δεν μπορεί να είναι ατέρμων, δεν μπορεί όμως να είναι και αδιέξοδος.

Δεν θέλουμε να πιστέψουμε ότι θα αντιμετωπίσετε τον αναμφισβήτητα δυσβάσταχτο όγκο του προβλήματος με ένα απλό άνοιγμα της ελπίδας στο σύμπαν του εκπαιδευτικού κόσμου. Γι΄αυτό πρέπει στη μεταβατική φάση που διανύουμε, για τα πρώτα δυο χρόνια των μόνιμων διορισμών, όποτε αυτοί ξεκινήσουν, να αξιοποιηθούν οι ήδη επιτυχόντες εκπαιδευτικοί, στους οποίους το ελληνικό κράτος χρωστά επί χρόνια τη στοιχειώδη εργασιακή αποκατάσταση τους.Με αυτόν τον τρόπο θα ανοίξει σταδιακά και ο δρόμος για τους νέους πτυχιούχους.

Μετά τιμής,

Για το Δ.Σ. του Σ.Α.Ν.

Διαφημίσεις (Ανεξάρτητο Δίκτυο)
Όλα τα μεταπτυχιακά σε ένα site !