ΔΑΚΕ ΔΕ Πειραιά: Για την Τεχνική - Επαγγελματική εκπαίδευση

🕔27/06/2016 10:14

Συναδέλφισσες – Συνάδελφοι

Η αντιμνημονιακή κυβέρνηση της «αριστεράς» (με το δεκανίκι των ΑΝΕΛ) χτύπησε και χτυπάει καθημερινά την Τεχνική – Επαγγελματική Εκπ/ ση, με ενορχηστρωτές τους κ.κ. Κοτσιφάκη (μέλος των ΣΥΝΕΚ & πρώην πρόεδρος της ΟΛΜΕ!!!) και Μουστάκα (Δ/ντής Τεχνικής Εκπ/σης στο Υπουργείο.

Ο κ. Μουστάκας είναι το πρώην γνωστό στέλεχος με δραστηριότητα στο ΚΚΕ – ΠΑΜΕ; Απλά ρωτάμε καθότι δεν γνωρίζουμε!).


Συγκεκριμένα τα «συνεταιράκια» της κυβέρνησης υλοποιούν στο ακέραιο τα επιβληθέντα από τους θεσμούς, τα οποία οδηγούν με μαθηματική ακρίβεια στη συγχώνευση των ΕΠΑΛ, την κατάργηση ειδικοτήτων ανά σχολείο και την απώλεια εκατοντάδων οργανικών θέσεων.
Συνάδελφοι των ΣΥΝΕΚ σταματήστε να πιπιλάτε την καραμέλα του «εμείς τουλάχιστον δεν απολύουμε», καθότι με αυτό προσπαθείτε να αποπροσανατολίσετε τον κλάδο και να καλύψετε αυτά που έρχονται. Σε αυτό το σημείο θα θέλαμε να σας θυμίσουμε ότι «απολύσεις» δεν υπήρξαν, αλλά «διαθεσιμότητες», για τις οποίες σαν παράταξη αντιδράσαμε δυναμικά και καταγγείλαμε εγγράφως τους ηθικούς αυτουργούς αυτού του εγκλήματος, ακόμα και με κατάθεση κομματικών ταυτοτήτων δημόσια, καθώς και με την καθημερινή μας παρουσία στις κινητοποιήσεις του κλάδου. Η τότε «διαθεσιμότητα» και «μετάταξη» σε άλλες δομές της εκπαίδευσης και σε άλλους φορείς του δημοσίου, σήμερα έχει διευθετηθεί με νόμο (διάθεση στα ΙΕΚ κλπ), χωρίς να σας βλέπουμε να αντιδράτε, αλλά να συμφωνείτε και να επικροτείτε αυτήν την κυβερνητική πολιτική. Αυτή είναι η διαφορά μας!
Τον τελευταίο χρόνο ζήσαμε «μεταρρυθμίσεις» στην Τεχνική – Επαγγελματική Εκπαίδευση, οι οποίες αποτελούν μικροχειρουργικές επεμβάσεις διάλυσης των ΕΠΑΛ, που θα οδηγήσουν σε εκατοντάδες υπεραριθμίες, μετατάξεις και ίσως απολύσεις. Αλήθεια, όλα αυτά που έγιναν είναι κολπάκια για να αποδείξουν στον ελληνικό λαό ότι δεν χρειάζονται οι περίφημες 20.000 προσλήψεις που εξήγγειλε το Υπουργείο Παιδείας;
Συγκεκριμένα:
1. Στη Β΄ τάξη των ΕΠΑΛ οι ειδικότητες μετατρέπονται σε τομείς, με αποτέλεσμα δύο ή τρεις ειδικότητες να συγχωνεύονται σε ένα τομέα ( δηλαδή τα δύο ή τρία τμήματα να γίνονται ένα ή το πολύ δύο!!!).

2. Η κατάργηση της μείωσης κατά 3 ώρες των υπευθύνων εργαστηρίων ΠΕ04 κα ΠΕ19-20 ( οι οποίοι πρόσφεραν έργο και δεν «τεμπέλιαζαν», όπως δημόσια είπε στέλεχος των ΣΥΝΕΚ…) οδηγεί στην κατάργηση οργανικών θέσεων, με άγνωστο που θα οδηγηθούν τελικά αυτοί οι συνάδελφοι.

3. Το Υπουργείο Παιδείας (και ενώ είχε σχεδόν ολοκληρωθεί η επεξεργασία των Πινάκων Α) αλλάζει τα ωρολόγια προγράμματα καθώς και τις αναθέσεις των μαθημάτων, με αποτέλεσμα να ζητείται από τους Δ/ντές των ΕΠΑΛ αναθεώρηση των Πινάκων Α, δέκα ημέρες πριν τις μεταθέσεις και τις τοποθετήσεις των συναδέλφων, χωρίς να δίνεται μια αναγκαία χρονική παράταση για αυτές τις διαδικασίες. (Προχειρότητα ή Σκοπιμότητα; Ίδωμεν). Μάλιστα στις νέες αναθέσεις ευνοούνται σκανδαλωδώς κάποιοι κλάδοι, χωρίς να υπάρχει κάποια τεκμηρίωση από το Υπουργείο γι αυτό. Αλήθεια, ποιοι είναι αυτοί που ευνοούνται και γιατί;

4. Με Υπουργικές Αποφάσεις των τελευταίων 15-16 μηνών τα Εργαστηριακά Κέντρα γίνονται μονάδες οι οποίες υπερκαλύπτουν ακόμη και αυτές τις σχολικές μονάδες. Κύριε Μουστάκα μήπως ήσασταν Διευθυντής σε κάποιο Ε.Κ.;

Έτσι λοιπόν ζούμε τα εξής φοβερά :

α) τα ΕΠΑΛ για τη σύνταξη του ωρολογίου προγράμματος πρέπει να συνδυάσουν τέσσερις παράγοντες ( μαθήματα: γενικής παιδείας – ειδικότητας – ερευνητικής εργασίας – επιλογής !!!). Με τα νέα δεδομένα ο Δ/ντής του Ε.Κ. συντάσσει το πρόγραμμα των 10 έως 12 εργαστηριακών ωρών σε ένα εύρος 35 ωρών την εβδομάδα (πολύ δύσκολο!!!) και αυτό το πρόγραμμα το «πετάει» στα μούτρα των Δ/ντών των ΕΠΑΛ (προσθέτοντας και ένα πέμπτο!!! παράγοντα ), οι οποίοι δενμπορούν να κάνουν ούτε μία αλλαγή χωρίς την έγκριση των Δ/ντών των Ε.Κ.. Μην απορείτε γιατί τα ΕΠΑΛ μέχρι το Δεκέμβρη συντάσσουν προγράμματα.

β)στις ενδοσχολικές εξετάσεις των ΕΠΑΛ, δεν επιτρέπεται η χρησιμοποίηση εκπαιδευτικών των Ε.Κ. (με πλήρη διάθεση) για επιτηρήσεις, αν πριν δεν αιτιολογηθεί πλήρως από το Δ/ντή των ΕΠΑΛ και δεν εγκριθεί από το Δ/ντή του Ε.Κ., ο οποίος έχει και την τελική απόφαση. Αποτέλεσμα; Εάν δεν μπορούν να συνεννοηθούν μεταξύ τους οι Δ/ντές τότε για να ανταποκριθεί το ΕΠΑΛ στις υποχρεώσεις του, κάνουν επιτηρήσεις οι Δ/ντές και οι Υποδιευθυντές του!!!

γ) για τη χρηματοδότηση των Ε.Κ. διπλασιάζονται οι φοιτούντες μαθητές στα σχολεία που καλύπτονται εργαστηριακά από τα Ε.Κ. Με έγγραφο της Αποκεντρωμένης Διοίκησης πρέπει να διπλασιάζονται ΟΛΟΙ οι μαθητές ακόμα και αυτοί που δεν εκπαιδεύονται στα Ε.Κ.!!! Βέβαια, αυτοί που το υπέγραψαν δεν πρέπει να γνωρίζουν ότι οι μαθητές της Α΄ τάξης δεν έχουν εργαστηριακές ώρες και δεν εκπαιδεύονται στα Ε.Κ.. Εδώ πιθανόν να μπαίνει και ένα Νομικό – Ποινικό θέμα, καθότι αυτή η κατανομή γίνεται εις βάρος όλων των άλλων σχολείων της Β/μιας Εκπ/σης του Δήμου (Γυμνάσια, Λύκεια και ΕΠΑΛ). Είναι δυνατόν να χρηματοδοτούνται μαθητές και μάλιστα διπλασιαζόμενοι πλασματικά, οι οποίοι δεν εκπαιδεύονται στη σχολική μονάδα;

5. Και εγένετο «ΜΑΘΗΤΕΙΑ». Η μαθητεία είναι ένας θεσμός για τον οποίο δεν είμαστε αντίθετοι. Αντίθετοι είμαστε με την προχειρότητα που αντιμετωπίζεται. Έτσι λοιπόν ακούσαμε για την πιλοτική λειτουργία του προγράμματος σε δύο ΕΠΑΛ σε ολόκληρη την Ελλάδα και την επέκταση του θεσμού στην υπόλοιπη Ελλάδα από το Σεπτέμβρη. Τελευταία μάλιστα ακούσαμε από παράγοντες του Υπουργείου ότι ο θεσμός θα λειτουργήσει στα σχολεία που θα είναι έτοιμα! Αλήθεια, ποια σχολεία θα θεωρηθούν έτοιμα; Βάσει ποιου Νομοθετικού Πλαισίου θα κινηθούν τα σχολεία για να ετοιμαστούν; Ο ΟΑΕΔ και οι άλλοι εμπλεκόμενοι φορείς δηλώνουν άγνοια! Ποιες ειδικότητες θα λειτουργήσουν και που; Από πού θα χρηματοδοτείται η μαθητεία; Ποιος ο ρόλος των εκπαιδευτικών σε αυτήν; Ποιες οι προϋποθέσεις συμμετοχής των μαθητών; ΜΝΗΣΘΗΤΙ ΜΟΥ ΚΥΡΙΕ!!! Για ποια προετοιμασία μιλάνε; Μήπως κάποια σχολεία θα είναι πιο έτοιμα από τα άλλα, καθώς ΜΠΟΡΕΙ να γνωρίζουν όλες αυτές τις παραμέτρους; Μήπως (λέμε μήπως) το ΕΠΑΛ π.χ. των Αγίων Αναργύρων ή της Ηλιούπολης ή κάποιο του Πειραιά θα είναι πιο έτοιμα από τα άλλα; ΜΗΠΩΣ;

Συναδέλφισσες – συνάδελφοι
αυτά που έρχονται από το Σεπτέμβρη για την Τεχνική – Επαγγελματική Εκπ/ση μη μας εκπλήξουν. Τα στοιχεία που ζητούνται συνέχεια (με σχεδόν ανύπαρκτο χρόνο ανταπόκρισης από του Δ/ντες) από το Υπουργείο, δεν δημιουργούν καμία αμφιβολία ότι έρχονται μαύρες μέρες για τα ΕΠΑΛ και τους εκπαιδευτικούς που υπηρετούν σε αυτά. Με μαθηματική ακρίβεια, όπως προείπαμε, και σε βάθος δύο ή τριών χρόνων, τα ΕΠΑΛ θα συρρικνωθούν επικίνδυνα, οπότε το ΥΠΠΕΘ θα «ανακαλύψει» ξαφνικά ότι τα μισά αρκούν για να καλύψει τις ανάγκες της Τεχνικής – Επαγγελματικής Εκπ/σης. Μοιραία λοιπόν οδηγούμαστε σε μελλοντικές συγχωνεύσεις σχολείων (αρχής γενομένης από τους τομείς και τις ειδικότητες), οι οποίες σταδιακά θα οδηγήσουν σε χιλιάδες υπεραριθμίες με άγνωστο το μέλλον γι αυτούς τους συναδέλφους. Δυστυχώς ΕΠΑΛ με 600 – 700 μαθητές είναι τα ΕΠΑΛ του μέλλοντος.
Ελπίζουμε αυτές οι αγωνίες μας να μην επιβεβαιωθούν!



Το Δ.Σ. της Δ.Α.Κ.Ε. Δ.Ε. ΠΕΙΡΑΙΑ
Διαφημίσεις (Ανεξάρτητο Δίκτυο)
Όλα τα μεταπτυχιακά σε ένα site !