APF: ΔΤ ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΣΤΟ ΥΠΠΕΘ ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΠΙΚΕΙΜΕΝΕΣ ΑΛΛΑΓΕΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

🕔17/04/2016 18:50

Στις 13/04/2016, ημέρα Τετάρτη, η πρόεδρος του Συνδέσμου Καθηγητών Γαλλικής Π.Ε., η γεν. γραμματέας και μέλος της ομάδας στήριξης του έργου του Συνδέσμου μας, πραγματοποίησαν προκαθορισμένη συνάντηση στο ΥΠΠΕΘ με τους Δ/ντες Σπουδών Α/θμιας Εκπ/σης κο Κουφόπουλο, Β/θμιας Εκπ/σης κ. Μποφιλάτο και τους συμβούλους του Υπουργού Παιδείας κα Τρίμη και κ. Μηλιώνη με θέμα την διερεύνηση των αλλαγών, που επίκεινται να ισχύσουν στο διδακτικό αντικείμενο της 2ης ξένης γλώσσας, τόσο κατά την επόμενη σχολική χρονιά, όσο και σε μακροπρόθεσμο σχεδιασμό του Yπουργείου Παιδείας, καθώς και σε θέματα που αφορούν στην υπηρεσιακή κατάσταση των καθηγητών γαλλικής γλώσσας.

Στο ξεκίνημα της συζήτησης και εκφράζοντας την ανησυχία του κλάδου μας, όσον αφορά στη δήλωση του Υπουργού Παιδείας για ''απογυμνασιοποίηση'' του δημοτικού σχολείου και αυτό, αν συνεπάγεται την μείωση ή και την κατάργηση του διώρου διδασκαλίας της 2ης ξένης γλώσσας στην Α/θμια Εκπ/ση στο πλαίσιο της περικοπής ωρών διαφόρων διδακτικών αντικειμένων, μας διαβεβαίωσαν πως δεν τίθεται τέτοιο θέμα, καθώς το Υπουργείο Παιδείας θεωρεί ζωτικής σημασίας την εκμάθηση των ξένων γλωσσών, ως εκ τούτου προτίθεται να αναβαθμίσει την διδασκαλία τους και με την σύνδεσή τους με κρατική πιστοποίηση μέσω των δομών του δημόσιου σχολείου. Στο σημείο αυτό, αναφέρθηκε η άριστη συνεργασία του ΥΠΠΕΘ με την υπηρεσία εκπαιδευτικής συνεργασίας της πρεσβείας της Γαλλίας στην Ελλάδα και η συνάντηση του νέου μορφωτικού ακολούθου της Γαλλικής Πρεσβείας με ιθύνοντες του υπουργείου, στους οποίους έχει καταθέσει τις απόψεις και τις προτάσεις του. Αλλωστε, όπως ειπώθηκε, η δήλωση του κου Φίλη δεν εστίαζε στην κατάργηση ειδικοτήτων, αλλά στην παιδαγωγική αντίληψη ενός μεγαλύτερου συναισθηματικού δεσίματος των μαθητών με τον δάσκαλό τους, καθώς το δημοτικό σχολείο δεν πρέπει να αποτελεί ''ένα αντίγραφο του γυμνασίου'' και τα διάφορα αντικείμενά του θα πρέπει να ''διαπλέκονται'' μεταξύ τους.

Αναλυτικότερα για την Α/θμια Εκπ/ση

  • Θα υπάρξει ένας νέος τύπος ολοήμερου σχολείου, αλλαγή των αναλυτικών προγραμμάτων, με πιθανή ώρα περάτωσης του πρωινού σχολικού ωραρίου στις 13.15', με την 2η ξένη ξένη γλώσσα στο βασικό (πρωινό) πρόγραμμα και με ανάπτυξη ωρών και στο ολοήμερο.
  • Στην πρότασή μας για εισαγωγή των γαλλικών από την Δ' Δημοτικού, γεγονός που θα βοηθούσε σε ένα πρώτο επίπεδο πιστοποίησης στο τέλος της ΣΤ' τάξης, ώστε οι μαθητές να έχουν ένα επιπλέον κίνητρο εκμάθησης της διδασκόμενης ξένης γλώσσας, πήραμε την απάντηση πως προβλέπεται να αυξηθούν και να γενικευθούν στα δημοτικά σχολεία οι ώρες ενισχυτικής διδασκαλίας και στην ξένη γλώσσα, καθώς θετική αντιμετώπιση είχε και η πρότασή μας η πιστοποίηση στους μαθητές των δημοτικών σχολείων να παρέχεται χωρίς εξέταστρα.
  • Για την συμπλήρωση του υποχρεωτικού διδακτικού ωραρίου των εκπαιδευτικών, το νέο είναι πως με νομοσχέδιο που κατατίθεται πρός ψήφιση στη βουλή (Ρυθμίσεις για την έρευνα και διατάξεις για την Α/θμια και Β/θμια Εκπ/ση) νομοθετούνται πλέον οι τρόποι συπλήρωσής του, που ίσχυαν με σχετικές εγκυκλίους μέχρι τώρα. Ειδικότερα, για το σύνολο των κοινών ειδικοτήτων, που υπηρετούν και στις δύο βαθμίδες εκπ/σης (ΠΕ05,ΠΕ07, ΠΕ06, ΠΕ08, ΠΕ11, ΠΕ19-20,ΠΕ32), η συμπλήρωση ωραρίου θα γίνεται σε σχολικές μονάδες και των δύο βαθμίδων, Α/θμιας και Β/θμιας Εκπ/σης με προτεραιότητα συπλήρωσης στην βαθμίδα που ανήκει ο εκπαιδευτικός.
  • Για τις Μετατάξεις, συνεχίζεται η διερεύνηση των τρόπων απόδοσης οργανικών θέσεων, χωρίς να έχει ακόμη αποφασιστεί, αν αυτές θα υφίστανται στις οικείες Δ/νσεις Α/θμιας Εκπ/σης ή ίσως και σε ομάδες σχολείων. Πάντως το θέμα έχει δρομολογηθεί και αναμένονται οι τελικές αποφάσεις.

Για την Β/θμια Εκπ/ση

  • Συζητήθηκε αναλυτικότερα η σύνδεση της διδασκαλίας της β’ ξένης γλώσσας με κρατική πιστοποίηση που θα ολοκληρώνεται σε αυτή την βαθμίδα εκπαίδευσης και η αναγνώρισή της στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Πρόταση του Συνδέσμου μας παραμένει η αύξηση των ωρών διδασκαλίας σε τουλάχιστον 3 ώρες στο γυμνάσιο, ώστε να καλύπτεται το σύνολο των ωρών εκμάθησης που απαιτούνται (500 περίπου ώρες), να καταστεί το ΚΠΓ ανταγωνιστικό της πιστοποίησης που παρέχουν αλλοδαποί φορείς πιστοποίησης και να προσαρμοστεί στο ηλικιακό προφίλ και το γνωστικό επίπεδο των μαθητών. Η ανταπόκριση στις προτάσεις μας ήταν θετική και μας διαβεβαίωσαν πως θα διερευνηθούν όλες οι παράμετροι του θέματος.
  • Στην θέση του Συνδέσμου μας να μην υπάρχει αλλαγή της προτίμησης των μαθητών στο μάθημά της 2ης ξένης γλώσσας από το δημοτικό στο γυμνάσιο για να διασφαλιστεί με αυτό τον τρόπο η απρόσκοπτη συνέχεια της εκμάθησης καθώς και της πιστοποίησής της, μας έθεσαν υπόψη πως θα πρέπει να δίνεται μια 2η ευκαρία στους μαθητές, αν το επιθυμούν να αλλάζουν την γλώσσα 1ης τους επιλογής. Ομως αυτό στο μέλλον δεν θα είναι τόσο εύκολο, διότι δεν θα ξεκινά η εκμάθηση της στο γυμνάσιο από την αρχή, αλλά τελειώνοντας το δημοτικό οι μαθητές θα έχουν ολοκληρώσει ένα πρώτο επίπεδο εκμάθησης της ξένης γλώσσας και θα προχωρούν με την εισαγωγή τους στο γυμνάσιο σε ένα επόμενο, με διασύνδεση των προγραμμάτων σπουδών και των διδακτικών μεθόδων των δύο βαθμίδων,γεγονός που θα λειτουργήσει εκ των πραγμάτων αποτρεπτικά.
  • Οσον αφορά στις διδακτικές μεθόδους του γυμνασίου, μας ενημέρωσαν ότι το υπάρχον βιβλίο της Α' Γυμνασίου για να γίνει πιο χρηστικό, θα χωριστεί σε δύο τεύχη με ενσωμάτωση και του αντίστοιχου βιβλίου ασκήσεων ανά τεύχος, με το δεύτερο τεύχος να διδάσκεται πλέον στην Β' Γυμνασίου.
  • Συζητήθηκε επίσης για μια ακόμη φορά η πάγια θέση μας για την δωρεάν διάθεση των διδακτικών μεθόδων του λυκείου, τις οποίες

οι γονείς των μαθητών μας αναγκάζονται να τις αγοράζουν από το

ελεύθερο εμπόριο, μεσούσης της οικονομικής δυσπραγίας που πλήττει

τα μεσαία και χαμηλά εισοδήματα.

  • Όσον αφορά στην αξιολόγηση των μαθητών στο μάθημα της 2ης ξένης γλώσσας κατά τις προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις γυμνασίου – λυκείου τονίσαμε πως είναι πλέον επιβεβλημένος ο εκσυγχρονισμός των θεμάτων και συνολικά του τρόπου εξέτασης, ο οποίος παραμένει επί σειρά ετών χωρίς αλλαγές και σε ανακολουθία με τις νεότερες παιδαγωγικές ανττιλήψεις.
  • Για την διδασκαλία της γαλλικής στο Λυκείο προτείναμε τον επανασχεδιασμό των αναλυτικών προγραμμάτων, ώστε να υπάρξει μέριμνα για αύξηση ωρών και για την Α'τάξη του Λυκείου, να διδάσκεται μία ξένη γλώσσα υποχρεωτικά και μία 2η ως επιλογή των μαθητών και στις δύο περιπτώσεις μεταξύ των τριών εισηγμένων ξένων γλωσσών στην ελληνική εκπαίδευση.

Η συζήτηση διάρκειας δύο περίπου ωρών, έκλεισε με την διαβεβαίωση από μέρους μας πως είμαστε ανά πάσα στιγμή διαθέσιμοι και για περαιτέρω επεξεργασία των προτάσεων μας, καθώς και με την εκ νέου κοινοποίηση του σχετικού υπομνήματος, που έχουμε ήδη καταθέσει στο γραφείο του Υπουργού Παιδείας, με αίτημα συνάντησης και με τον ίδιο, το οποίο παραμένει εκκρεμές από τον περασμένο Οκτώβριο.

ΓΙΑ ΤΟ Δ.Σ.

Η πρόεδρος Η γεν. γραμματέας

Α. Καραθάνου Μ. Παππή

Διαφημίσεις (Ανεξάρτητο Δίκτυο)
Όλα τα μεταπτυχιακά σε ένα site !