Αιρετικές απόψεις για την Παιδεία από ομάδα φοιτητών στον διάλογο

🕔18/01/2016 09:50

Αιρετικές προτάσεις, που είναι πιθανόν να οδηγήσουν σε ένταση στον χώρο, καταθέτει την Τρίτη στην έναρξη του εθνικού διαλόγου για την Παιδεία η ομάδα των φοιτητών που κλήθηκε από την επιτροπή να εκφράσει τις απόψεις των νέων.

Παπαματθαίου Μάρνυ

Η ομάδα REN – Reform Education Now! έχει κληθεί στον «κεκλεισμένων των θυρών» εθνικό διάλογο που θα γίνει την ερχόμενη Τρίτη στην Εθνική Σχολή Δημόσιας Διοίκησης, όπου οι ακροατές θα εισέρχονται μόνο αν έχουν λάβει πρόσκληση.

Η ομάδα των φοιτητών που θα μιλήσει την Τρίτη χαρακτηρίζει ως «υβρίδια» τα ΤΕΙ και προτείνει να μετατραπούν σε επαγγελματικές σχολές.

Προτείνει ακόμη:

* Το άρθρο 1 του Συντάγματος να εμπλουτιστεί με εδάφιο που θα αναφέρει: «To κράτος απαγορεύεται να χαράσσει πολιτική εκπαίδευσης και μόρφωσης με βάση φιλοσοφικές, αισθητικές, ιδεολογικές και θρησκευτικές αρχές».

* Όπου αναφέρεται η λέξη «Έλληνες» που περιορίζει τους έχοντες το δικαίωμα στην εκπαίδευση μόνο στους φορείς του νομικού δεσμού της ιθαγένειας, θα πρέπει να αντικατασταθεί από την έκφραση «μόνιμοι και νόμιμοι κάτοικοι της Ελλάδος», δεδομένου του αυξημένου αριθμού των μεταναστών που δεν έχουν την ελληνική ιθαγένεια ή όσων δεν επιθυμούν να την αποκτήσουν.

* Στην παράγραφο 2 η εθνική και θρησκευτική συνείδηση θα πρέπει να αντικατασταθεί από την πρόταση του ΠαΣοΚ όπως διατυπώθηκε το 2007: «Καλλιέργεια ανθρωπιστικής, δημοκρατικής και κοινωνικής συνείδησης».

* Να ξεκινούν τα σχολεία κατά 15-20 λεπτά μετά τις 8.30 π.μ., καθώς μια τέτοια αλλαγή θα ευνοούσε πολλαπλά τους σύγχρονους νέους, που έχουν συνηθίσει να ζουν σε διαφοροποιημένα ωράρια.

* Η συμμετοχή των σχολείων (γυμνάσια και ενιαία λύκεια μόνο) σε παρελάσεις να πραγματοποιείται ύστερα από συζήτηση και απόφαση της μαθητικής κοινότητας (π.χ. συζήτηση και ψηφοφορία σε γενική συνέλευση).

* Η σχολική μονάδα να παραμένει ανοιχτή μέχρι τις 21:00 κάθε βράδυ αλλά και τα Σαββατοκύριακα, ώστε να εξυπηρετήσει μαθητές ή καθηγητές ή απλούς πολίτες υπό την επίβλεψη σχολικού φύλακα. Στο διάστημα αυτό η σχολική μονάδα να φιλοξενεί πολιτιστικές και άλλες τοπικές ή μεγάλες εκδηλώσεις. Αντίστοιχες εκδηλώσεις που θα αφορούν αποκλειστικά τους μαθητές μπορούν να πραγματοποιούνται κατά τη διάρκεια του πρωινού προγράμματος με ευθύνη της διεύθυνσης. Ενθαρρύνεται έτσι η συνεργασία με τους δήμους, τις περιφέρειες και τους τοπικούς συλλόγους ή οργανώσεις.

* Για την πρόσβαση στα ΑΕΙ, κάθε ίδρυμα να επιλέγει την διαδικασία που θεωρεί προτιμότερη και που μπορεί να λαμβάνει υπόψη της το «Εθνικό Πτυχίο Εκπαίδευσης» (π.χ. βαθμολογική βάση, συντελεστές βαρύτητας, συνέντευξη, ερωτηματολόγιο, εισαγωγικές εξετάσεις, συνδυασμός μεθόδων, ελεύθερη πρόσβαση κ.ά.) αλλά και άλλα στοιχεία όπως πρότζεκτ, ενδιαφέροντα των μαθητών κ.ά. Εφόσον επιλέγεται η διαδικασία των εισαγωγικών εξετάσεων, αυτές πραγματοποιούνται σε συνεργασία με το υπουργείο ώστε να διασφαλιστεί το αδιάβλητο. Πάντως, τα μαθήματα εξέτασης να μην υπερβαίνουν τα τρία.

* Να θεσμοθετηθεί η αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας. Συγκεκριμένα, η διεύθυνση καλείται να συντάσσει φάκελο στο τέλος κάθε χρονιάς όπου θα αναφέρεται το έργο και η συμπεριφορά των εκπαιδευτικών, οι επιμορφώσεις που έγιναν, διάφορες εκδηλώσεις και δράσεις, οι υλικοτεχνικές υποδομές που αξιοποιήθηκαν ή δεν αξιοποιήθηκαν κ.λπ. Στη διαδικασία καλούνται να συμμετέχουν και οι μαθητές, οι γονείς αλλά και ο σχολικός σύμβουλος από τη Διεύθυνση Παιδείας (π.χ. με αποστολή και συμπλήρωση ερωτηματολογίων). Ο φάκελος αυτός χρησιμοποιείται για τον προγραμματισμό και την προσαρμογή του εκπαιδευτικού έργου μέσα στη σχολική μονάδα.

Διαφημίσεις (Ανεξάρτητο Δίκτυο)
Όλα τα μεταπτυχιακά σε ένα site !